http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/2014/dt_opm/DT-Swiss-2015-single-shot-suspension-fork-updates-07.jpg

Czego firma DT się nie dotknie, zamienia w rowerowe złoto...no nie do końca. Kilka razy miałem okazję przejechać się na widelcach z krzyżykiem i byłem w ciężkim szoku, jak można zaliczyć taką wpadkę. Słowem było co poprawiać…

Mateusz Nabiałczyk

Aktualne widelce pod 29” nie grzeszą czułością, są humorzaste i podatne na skoki temperatury bardziej niż woda. Gdy jest ciepło – wszystko jako tako płynie. Spadek do okolic jednocyfrowych wartości dodatnich oznacza już granicę przechodzenia amortyzatora w ciało stałe…widelec sztywny.

Cieszy, że DT nie idzie w zaparte i poprzestało na drobnych modyfikacjach, które przyszły bodaj w 2013 roku. Najnowszy model do XC/AM ma być niemal zupełnie nowym produktem, a co za tym idzie, zupełnie inaczej nazwany – najprawdopodobniej OPM, chyba, że to robocza nazwa, albo niezbyt wysokiej próby przeciek…czas pokaże.

dt

Po pierwsze ma występować w wariantach od 100 do 150mm skoku. Po drugie ważyć ok 1600g, niestety nie wiem, w jakiej wersji i stosunku karbonu do aluminium i magnezu.

Twin Shot bez większych zmian. Prostszy tłumik Single Shot doczekał się drugiej odsłony, ma być płynniej, bardziej miękko w początkowej fazie skoku. Słowem wreszcie możemy liczyć na amortyzator godzien widniejącej przy nim ceny.

No właśnie, a ta jaka? Rzekomo nie drożej, a być może i taniej…oby.

Blokada skoku ma mocno działać, o zdrowie tłumika dbać będzie zawór bezpieczeństwa, który będzie ją zwalniał w przypadku napotkania poważnej przeszkody. Patrząc na ów produkt trudno znaleźć miejsca, gdzie występuje ewidentny nadmiar materiału, haki wręcz wydają się być nazbyt wycieniowane i filigranowe, ale to praktyka wykaże, jak wypadnie sztywnościowo, szczególnie przy 150mm ugięcia. Fajnie, że jest gumka znakująca maksymalne ugięcie, a wygląd pcha na język słowa elegancja i prostota.

DT-Swiss-2015-single-shot-suspension-fork-updates-05DT-Swiss-2015-single-shot-suspension-fork-updates-07

(fot: bikerumor.com)

Bonus – dampery 212 i 313 mają dostać nową platformę poprawiającą efektywność zawieszenia. DT nazwało ją SAB…Smooth Auto Balancing czy jakoś tak.

Wincy ni wim, nawet fotek nie mam ‘własnych’, dystrybutor coś nie chce się chwalić. Podpadłem?