team 29er bo wielkość ma znaczenie portal rowerowy
    • Rowery
    • Ramy
    • Amortyzatory
    • Koła
    • Opony i dętki
    • Osprzęt
    • Inne
  • Testy
    • Testy - Rowery
    • Testy - Ramy
    • Testy - Amortyzatory
    • Testy - Koła
    • Testy - Opony i dętki
    • Testy - Osprzęt
    • Testy - Inne
    • Testy - Odzież rowerowa
    • Testy - Bikepacking
  • Relacje z imprez
  • Gravel
  • Ultramaratony
  • Fatbike
  • Katalogi
baner giant

Koła

Szybko, jeszcze szybciej - test kół Giant SLR2

TESTY
Koła
14/11/2021

ski 5

Mimo, że w ultramaratonach nie jeździ się zbyt szybko, każdy drobny szczegół ma znaczenie. Lepsza aerodynamika, czy niższa waga mogą dać jakąś drobną minutę zysku w każdej godzinie, co w skali maratonu takiego jak MRDP może mieć realny wpływ na końcowy wynik. Niewątpliwie dobre koła to jeden z najważniejszych elementów roweru szosowego, a ja dzięki uprzejmości firmy Giant, mogłem przetestować ich karbonowe koła Giant SLR 2 42 Disc.

Maciej Paterak

Czytaj więcej: Szybko, jeszcze szybciej - test kół Giant SLR2

UPDATE - Test obręczy Nextie Ultralight 29”

TESTY
Koła
21/01/2019

Nextie ultralight 29 01

Bardzo lekkie obręcze karbonowe dla kogoś z wagą cirka 100 kg, wydawały mi się jeszcze niedawno nieosiągalne. Nie tylko, że nie będzie deklaracji producenta tej wytrzymałości, a praktycznie, że takie obręcze mogą nie być, nie do zajechania :) Po przeczytaniu testu Bartka i zapoznaniu się z ofertą Nextie wybór padł na obręcze Ultralight 29". A co, ultralekkie, niech się dzieje...zobaczymy...

I zobaczyłem, a poniżej nad testem moje podsumowanie po całym sezonie.

Ryszard Biniek

Czytaj więcej: UPDATE - Test obręczy Nextie Ultralight 29”

Test obręczy węglowych Nextie Ultralight 29”

TESTY
Koła
10/08/2018

Nextie ultralight 29 01

Bardzo lekkie obręcze karbonowe dla kogoś z wagą cirka 100 kg, wydawały mi się jeszcze niedawno nieosiągalne. Nie tylko, że nie będzie deklaracji producenta tej wytrzymałości, a praktycznie, że takie obręcze mogą nie być, nie do zajechania :) Po przeczytaniu testu Bartka i zapoznaniu się z ofertą Nextie wybór padł na obręcze Ultralight 29". A co, ultralekkie, niech się dzieje...zobaczymy...

Ryszard Biniek

Czytaj więcej: Test obręczy węglowych Nextie Ultralight 29”

Test karbonowych obręczy NEXTIE Premium 29”

TESTY
Koła
08/12/2017

nextie 1

Kiedy mamy już wypasiony rower, jeden albo kilka, z karbonową ramą i pełną grupą XTR’a, wówczas przychodzi taki moment, kiedy to zastanawiamy się, co by tu jeszcze lepszego upchnąć? Eureka - nowe, karbonowe koła, to będzie czad. Lepsze rafki to często końcowy element rowerowej układanki, który albo odpuszczamy, albo zostawiamy na lepsze czasy.

Bartosz Bidas

Czytaj więcej: Test karbonowych obręczy NEXTIE Premium 29”

Gdy hoola hoop na ciebie pasuje: Dartmoor ROCKET 29

TESTY
Koła
10/09/2015

Obrecz Dartmoor Rocket29Gdy planujecie więcej niż jedno dziecko, to musicie wiedzieć, że każdy nowy potomek w rodzinie oznacza przyrost około 5-10kg masy ciała w zależności od skali uzależnienia, wielkości lodówki i paru innych czynników. A wtedy...to już tylko Dartmoor Rocket 29

Michał Śmieszek

Czytaj więcej: Gdy hoola hoop na ciebie pasuje: Dartmoor ROCKET 29

Test kół SUN RINGLE BLACK FLAG PRO SL

TESTY
Koła
02/09/2015

 

Test Kola SunRingle Black Flag Pro 7070492Lekkie i mocne koła to marzenie każdego entuzjasty dwóch kółek, a zwłaszcza miłośników tłentynajnerów. Jedni składają je na zamówienie, pozostali polegają na doświadczeniu mistrzów i wybierają gotowe koła systemowe, np SUN RINGLE BLACK FLAG PRO SL. Czy warto?

Michał Śmieszek

Czytaj więcej: Test kół SUN RINGLE BLACK FLAG PRO SL

Test kół Mavic Crossmax 29 ST

TESTY
Koła
26/09/2013

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/Sprzet/Testy/Crossmax_29_ST/720FEJS0003.JPG

Był, jest i będzie podział na zwolenników i przeciwników kół systemowych. Dla jasności, ja należę do tych pierwszych. Tak się jednak złożyło, że do tej pory nie miałem okazji jeździć na francuskich gotowcach. Za to wiele tysięcy kilometrów przejechałem na kołach zbudowanych na tradycyjnych, mocnych obręczach Mavic TN 719. Nigdy mnie nie zawiodły, czy tak będzie z Crossmaxami?

Ryszard Biniek

Czytaj więcej: Test kół Mavic Crossmax 29 ST

Długodystansowy test kół Mavic Crossride 29 - Grande Finale

TESTY
Koła
05/05/2013

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/kola/Mavic%202013/P1311695.jpg

"Crossride moje koło, jednak Tyś najlepsze jest. Już mnie nie opuścisz, nie, nie będę sam. Mówią Francja to nie wszystko, można bez niej żyć. Lecz nie wiedzą o tym, że najgorzej w życiu to, kwadratowe koła mieć, kwadratowe koła mieć". Czy aby na pewno? W necie krążą o nich legendy tworzone przez obie strony - hejterów i wyznawców kultu Mavica. Gdzie leży prawda?

Michał Śmieszek

Czytaj więcej: Długodystansowy test kół Mavic Crossride 29 - Grande Finale

Test kół z obręczami WTB Frequency i23

TESTY
Koła
17/10/2012

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/kola/Frequency/DSCN1062.jpg

Koła powinny być zaraz po ramie jednym z najważniejszych komponentów roweru na który powinniśmy zwrócić uwagę, a szczególne ma to znaczenie przy rowerach na dużym kole. Poszukiwań dobrych toczydełek nie ma końca. WTB w 2012 roku uraczył nas nowymi obręczami do 29er. Są to WTB Frequency i19 oraz Frequency i23. Jak się mają koła na tych nowościach, a zwłaszcza i23?

Ryszard Biniek

Czytaj więcej: Test kół z obręczami WTB Frequency i23

Test pancernych kół 29er - Sun Ringle Equalizer 27 + Hope Pro 2 Evo

TESTY
Koła
11/06/2012

IMGP7499

Gdy delikatnie jeździmy po północnej części Polski i jeszcze ważymy statystyczne 75kg to w zasadzie nie sposób zbudować koła, co do których będziemy mieć zastrzeżenia, o ile zaplecie je fachowiec, a piasty nie będą mocno chińskie. Problemy zaczynają się, gdy chcemy trochę poszaleć, jeździmy dużo, błoto nie jest nam obce, a do tego ważymy swoje. Wtedy zaczyna się gimnastyka z doborem komponentów

Mateusz Nabiałczyk

Czytaj więcej: Test pancernych kół 29er - Sun Ringle Equalizer 27 + Hope Pro 2 Evo

Test kół WTB Stryker TCS Cross Country 29” (Update maj 2012)

TESTY
Koła
02/05/2012

STRYKER_004

Jeden z grzechów głównych rowerów na dużym kole, czyli większa waga kół, a zwłaszcza masy rotującej powoli zaczyna być coraz skuteczniej rozgrzeszany. Na rynku pojawia się już coraz więcej lżejszych zestawów kół, obręczy oraz piast. Firma WTB znana z doskonałych produktów i jeden z pionierów opon 29” również dołączyła w bieżącym sezonie do wyścigu o coraz lżejsze i lepsze koła także do 29erów. Wszystko oczywiście już w systemie bezdętkowym. O nowościach WTB na 2011 pisałem tutaj. Teraz w moje ręce dostały się pierwsze w Polsce WTB Stryker TCS Cross Country 29”. Jakie wrażenia i odczucia będą po „odchudzeniu” kół w moim rowerze?

Ryszard Biniek

Czytaj więcej: Test kół WTB Stryker TCS Cross Country 29” (Update maj 2012)

Test kół WTB Speed TCS AM 29

TESTY
Koła
18/07/2011

DSC06160

Chyba nikt nie zakwestionuje stwierdzenia, że produkty tej marki od zawsze były skierowane do bikerów śmigających przez duże eŚ, dla których liczą się wygoda i wytrzymałość, a nie urwane w głupi i złudny sposób parę gram. Nie inaczej jest z masywnymi kołami Speed TCS. Ich  waga dla każdego wycieniowanego charta z miejsca je dyskwalifikuje i wywołuje szyderczy uśmiech, ale czy do nich kierowane są koła z oznaczeniem AM? Bądź, co bądź 2,25kg to niemało, ale przyjrzyjmy się czemu, na co i dlaczego...

Tadeusz Pietrzak

Czytaj więcej: Test kół WTB Speed TCS AM 29

logo geosmina bikepackingbaner rocdayrogelli odziez rowerowa producent skleplogo bikeman54bike logo240Screenshot 1am cycking odziez rowerowa bikepacking sklepULTRAVELO logo bbc dbc graveltrezado240tygu 240sqlab 240
 

Test siodełka Rose Red X Superlight Carbon

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/Sprzet/Testy/siodelko_rose/rose_otw.jpg

Jak ważny jest prawidłowy dobór siodełka rowerowego przekonujemy się stosunkowo szybko, już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów jesteśmy wstanie określić nasze wzajemne relacje. Czy będą one naznaczone dużym dyskomfortem, czy też wręcz przeciwnie, będą zachęcały do długich wypadów w teren. Poszukując własnego kształtu pod czterema literami, trafiłem na siodełko, mało mi znanej dotychczas, niemieckiej marki ROSE

Tadeusz Pietrzak

Czytaj więcej: Test siodełka Rose Red X Superlight Carbon

 

NAPISZ DO NAS

KRS: 0000475626

Kontakt z redakcją:
     
info@team29er.pl
logofooter

Ryszard Biniek: r.biniek@team29er.pl
 
Tadeusz Pietrzak: t.pietrzak@team29er.pl
 
Michał Śmieszek: m.smieszek@team29er.pl
 
Artur Drzymkowski: a.drzymkowski@team29er.pl
 
Bartosz Bidas: b.bidas@team29er.pl
 
Maciej Paterak: m.paterak@team29er.pl
 
 

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.

Ok Odmawiam
Dalsze informacje