„Ultra nie jedzie się dupą a głową!” – Taką refleksją ostatnio podzielił się Michał Śmieszek z kolegą, który skarżył się na tą pierwszą, po kolejnych 3 dniach jazdy trasą R10. Ja się z tym zgadzam! Choć jeśli dobrym siodłem można JEJ ulżyć - to trzeba próbować. Tak jak ja tytułowym Sr Allroad Core Comp marki Ergon.
Artur Drzymkowski
Z tezą Michała z pewnością zgodzi się wielu kolarzy długodystansowych. Każdy rowerzysta, który osiąga swoje kolejne rekordowe dystanse, wcześniej czy później będzie szukał remedium na ból tyłka. Rozwiązań tego palącego (niejednokrotnie) problemu, jest kilka, a nawet mnóstwo, jeśli spytacie w intrenecie. Podejmując się testu tytułowego Ergon SR Allroad Core, chcemy sprawdzić, w jakich warunkach będzie się u nas sprawdzało. Przez najbliższe klika miesięcy, będziemy ujeżdżali dwa (męskie=MEN) modele Pro i Comp, różniące się materiałami, z którego wykonane zostały szyny oraz skorupy.
Na pierwszy rzut oka SR Allroad Core wygląda jak klasyczne siodło
Według projektantów Ergona, SR Allroad jest w 100% siodłem sportowym, dzięki któremu będziemy w stanie pokonywać asfalt równie łatwo, jak utwardzoną drogę gruntową. Idealnie dostosowana do współczesnego kolarstwa szosowego technologia CORE HD® łączy w sobie ergonomię i komfort podczas dynamicznej jazdy na rowerze. Dzięki innowacyjnej konstrukcji siodełka SR Allroad Core wstrząsy i wibracje na drodze są w pełni tłumione, drętwienie w okolicy krocza jest złagodzone, a nacisk na siodełko znacznie zmniejszony. Pozostaje tylko przyjemność z jazdy rowerem, niezależnie od wybranej trasy.
Ergon SR Allroad Core Comp - pierwsze wrażenia
Jak przystało na siodło sportowe, Allroad nie jest pluszową kanapą, ale do typowej wylajtowanej deski jest mu w tej kwestii daleko. Pręty nie są wysokie, a pokrycie z microfibry średnio śliskie. Kolorystycznie opisane zostało jako czarno-szare - nic dodać nic ująć :) Logotypy producenta są czytelne, acz nienachalne. Ogólne wrażenie typowe jak dla wszystkich produktów Ergona, z którymi miałem do czynienia - wysoka jakość wykonania i dbałość o szczegóły.
SR Allroad Core Pro, rozmiar M/L, o karbonowej skorupie i prętach TiNox - masa 246 g
Wersja Comp, również w rozmiarze M/L, o skorupie z nylonowego kompozytu i prętach CroMo - masa 271g
Specyfikacja
SR ALLROAD CORE PRO MEN |
SR ALLROAD CORE COMP MEN |
|
|
Cena: 749,90 | Cena: 659,90 |
Tyle zapewnień. Czy nasze tyłki potwierdzą powyższe zapewnienia? Zobaczymy! Zanim jednak wydamy pełny werdykt, to sukcesywnie, na naszym socjałach, będziemy Was informować o postępie działań testowych.
Moja pierwsza jazda testowa w wielkim skrócie wyglądała tak:
Siodła otrzymaliśmy do testu od oficjalnego dystrybutora marki Ergon w Polsce, firmy Bikeman