TESTY
Marka Superior jest w Polsce stosunkowo dobrze znana. Z pierwszymi rowerami zetknąłem się już pod koniec ubiegłego wieku ale wtedy firma dopiero rozwijała się i oferowała rowery głównie klasy podstawowej i średniej”.
Michał Śmieszek i Jacek Żukowski
Większość użytkowników rowerów górskich, głównie startujących w zawodach ma nieustający problem doboru opon. Ostatnio jeździłem na Continental Race King 2,1, pisałem o nich tu i sądziłem, że niskie opory toczenia i szybkość tych opon będzie prawie nie do pobicia. Dość sceptycznie zapatrywałem się na założenie opon WTB Vulpine 2.1 jako, że to prawie sliki z bardzo małym bieżnikiem z wyjątkiem bocznych klocków.
Ryszard Biniek
Czytaj więcej: Formuła 1 wśród opon – WTB Vulpine 29 Race 2.1
Surfując po bezmiarze internetowego oceanu wpadłem razu pewnego na małą mieliznę: www.hygia.com.tw, która skutecznie mnie zatrzymała. Systemy hamulcowe HYGIA (Hygia Disc Brake Systems), bo o nich zamierzam napisać to obecnie coraz lepiej radząca sobie, wschodząca azjatycka marka. Jak się okazuje, firma posiada w swojej ofercie całą gamę tarczówek hydraulicznych przeznaczonych od XC do DH i FR. To co wyróżnia ją ponad innych producentów to naprawdę bardzo przyzwoite wykonanie i działanie, a przede wszystkim naprawdę wyjątkowo niska masa wszystkich oferowanych modeli.
Michał Śmieszek
Dobór opon do dużego koła nie stanowi już dziś takiego problemu jak jeszcze nie tak dawno. W ofertach jest coraz więcej dostępnych i zróżnicowanych modeli różnych firm. Moim celem były opony na trudne i zmienne warunki, ale nie tzw. opony uniwersalne jak np. Schwalbe RR. Do takich poszukiwań skłoniły mnie dotychczasowe doświadczenia, a kropkę nad „i” postawił maraton w Zdzieszowicach, gdzie moje opony Bontrager XDX nie popisały się w trudnych zróżnicowanych m.in. mokrych i błotnistych warunkach. Wstępnie wybór padł na opony Michelin XC A/T 29x2.0.
Ryszard Biniek
Czytaj więcej: Michelin XC A/T – niezawodne w trudnych warunkach
W świecie rowerów MTB funkcjonują pewne firmy, czy też poszczególne modele, o których każdy słyszał. Najlepszym tego przykładem jest opona Schwalbe Racing Ralph. Pierwszą odsłonę ceniono za niską masę, opory toczenia oraz przyzwoitą przyczepność w suchych warunkach. Niestety przydomek ‘dancing ralph’ będący zarazem komentarzem dotyczącym zachowania w błocie zaowocował umiarkowanym zachwyte
Mateusz Nabiałczyk
Czytaj więcej: Schwalbe Racing Ralph, uniwersalność podstawą sukcesu

Kilka miesięcy temu pisząc o Racing Ralphach, stwierdziłem, iż są to jedyne słuszne opony terenowe. Po kilometrach przebytych testów na Fredkach z Furią muszę sprostować. RR to faktycznie jedne z bardziej uniwersalnych opon wyścigowych, ale w każdych innych warunkach niż górskie tak samo lub nawet lepiej wpadają FuriousFred’y. W jaki sposób do tego doszło, przeczytajcie sami.Na początku marca dzięki uprzejmości BikeTires otrzymałem zestaw w/w opon. Pierwsze, co zrobiłem po rozdziewiczeniu pudełka, to wrzucenie na wagę. Wynik odpowiednio 356 i 357 gram pozytywnie mnie zaskoczył. Następnego dnia przyszedł czas na założenie i pierwszą jazdę.
Bartosz Niezgoda
Jak na przedstawiciela rasy BIG FOOT i panujące obecnie trendy, AXIGON nie jest wzorcową ramą 29” - jej poszczególne wymiary wzbudzą na pewno grymas niesmaku i politowanie u fetyszystów geometrii rowerów. Okazuje się jednak, że nie taki wilk straszny...
Michał Śmieszek
Wszystko pięknie, tylko czemu testować opony muszę kiedy o wiele przyjemniej przed kominkiem spocząć i pomarzyć o nadchodzących maratonach. A jednak na twarzy pojawia się ciepły uśmiech, gdyż towar gorący: Maxxis Cross Mark 29x2,1
Michał Śmieszek
W poszukiwaniu lepszych, w miarę uniwersalnych opon do 29era, moim celem stała się opona Continental Race King 29x2,2 (55-662). Gumy te w wersji 26" cieszą się dobrą opinią użytkowników, więc założyłem je do swojego 29era z optymistycznym nastawieniem spełnienia powyższych założeń.
Ryszard Biniek
Nie od dziś wiadomo, że opony do Wielkiej Stopy wcale nie muszą być ciężkie i nieefektywne. Z punktu widzenia użytkownika równie istotne będą także właściwości jezdne: przyczepność na różnym podłożu, zachowanie w zakręcie i trwałość. Czy prezentowany zestaw Maxxis Ignitor potrafi sprostać wysoko postawionej przez użytkowników poprzeczce?
Michał Śmieszek
Tym razem pod nóż, a raczej nogę testującą wpadł komplet opon znanego, wręcz kultowego dla niektórych producenta części rowerowych – Keitha Bontragera. Testowany model to BONTRAGER XDX TUBELESS READY 29X21 (622X53).
Michał Śmieszek
Pamiętam jak dziś swoją pierwszą jazdę na 29'' kołach. Jedną z myśli, która nieustannie kołatała mi w głowie było „ za wysoko ta kierownica, za wysoko”. Usunięcie podkładek dystansowych pod mostkiem tylko trochę poprawiło moją pozycję. I tak zaczęły się moje poszukiwania kierownicy idealnej.
Tadeusz Pietrzak
Czytaj więcej: Krzywy Ritchey WCS, czyli jak poprawić ergonomię