opony + dętki
Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, że modły ludu zostały wysłuchane i popularny RaRa będzie również w rozmiarze 29x2.1, wspominanie były i modernizacje, jakim poddano model 2012, jednakże regularnie spotykam się z pytaniami odnośnie tego, co różni HS 425 od HS 391, zatem celem zaspokojenia Waszej ciekawości może uda mi się zestawienie obu modeli
Mateusz Nabiałczyk
Tym razem coś dla Ivana i wszystkich nie-golinogów.... Enve, firma specjalizująca się w produkcji karbonowych obręczy, oficjalnie poinformowała rowerowy światek o wprowdzeniu do oferty węglowych obręczy dedykowanych do ostrzejszej jazdy niż lanserskie XC.
Michał Śmieszek
Czytaj więcej: Coś nie tylko dla Ivana....440g ostrej zabawy
Vee Rubber, to jeden z kilku największych producentów ogumienia rowerowego na świecie, stawiany na równi z CST i Kendą. Firma istnieje od 1977 roku, a jednak mało kto wie o jej potędze. Tymczasem Tajlandczycy mocno kombinują i w 2012 roku będą mieli więcej wzorów opon 29, niż o wiele bardziej znana konkurencja.
Michał Śmieszek
W tym roku biały, pękaty ludek wypuścił ledwie jedną oponę 29er, co można odebrać za typowy pilotarz tym bardziej, że żaden z jej parametrów nie rzuca na kolana, ot po prostu jest. W nadchodzącym sezonie ma się to zmienić, a to za sprawą 3 nowych modeli z serii Wild - dwóch Gripów i 1 Race'a
Mateusz Nabiałczyk
Jak duże znaczenie mają prawidłowo dobrane opony przekonałem się boleśnie w tym roku na MP w Jeleniej Górze. Nim zjechałem z asfaltu, dwa sektory już mnie minęły i na nic zdało się wielkie koło. Teren w większości okazał się równie łatwy, co asfalt, a ja z każdym km zastanawiałem się, na co mi takie przyssawko-spowalniacze...miało być nie o mnie, a oponach, zatem zaczynamy
Mateusz Nabiałczyk
Geax, włoski specjalista od opon MTB nie próżnuje, a przede wszystkim słucha swoich użytkowników. Jak na europejską firmę, Geax bardzo poważnie podchodzi do segmentu 29. W 2012 roku Włosi nie zamierzają zostać z tyłu i na dobry początek przygotowali co najmniej dwie nowe gumki.
Michał Śmieszek
Uwaga konkurs! Ma małe oczy i uszy. Nogi krótkie, biega ociężale, palce u stóp są złączone błoną, ułatwiającą pływanie, ogon (zwany kielnią lub pluskiem) jest szeroki, spłaszczony grzbietobrzusznie i pokryty łuskami, służy jako ster regulujący głębokość zanurzenia. Futro koloru brązowego, ciemnobrązowego, a nawet czarne. Posiada silnie rozwinięte siekacze. Co to jest?
Michał Śmieszek
Jak pewnie wielu z was wie, Specialized oprócz doskonałych rowerów oferuje również dobre własne ogumienie. Jednym z klasyków amerykańskiej firmy jest opona "Ground Control" produkowana początkowo przez innego giganta - WTB. Specialized postanowił wznowić produkcję tego jednego z najbardziej znanych modeli - również w rozmiarze 29.
Piotr Makowski
Geax myśli również ciepło o polskich klientach śmigających po Bieszczadach. Firma, która jest odpowiedzialna za wysoko wybuchową mieszankę TNT, pierwsze w historii 29 calowe szytki i parę innych wynalazków zaprezentowała nową gumę na błoto oraz ciężkie warunki terenowe. Wszyscy ci, którzy lubią grubaśne klocki, grubaśne opony, w ogóle dużo ciała, powinni nadstawić oko i ucho.
Michał Śmieszek
WTB nie próżnuje. Na zakończonym niedawno Sea Otter Classic zaprezentowano najnowsze gumy tej marki. Firma nie pokazała nowych wymyślnych bieżników, dzięki którym rower będzie sam podjeżdżał, ani takich które zredukją efekt aquaplanningu przy prędkości 70km/h, jednak przejść obojętnie obok oferty WTB nie można.
Piotr Makowski
Nareszcie! - Jedynie z takim komentarzem może spotkać się pojawienie budżetowych opon 29er. Swoją drogą trochę tego nie rozumiem tego, że niemal każda część pod 29" kosztuje o wiele więcej, niż jej odpowiednik w klasycznym rozmiarze. Producenci mówią, że podyktowane jest to koniecznością użycia większej ilości materiału, ale czy jest to proporcjonalne do różnic cenowych? Ekhm..najważniejsze, że po Authorach Gripsterach pojawiają się kolejne opony za ludzkie pieniądze
Mateusz Nabiałczyk
Czytaj więcej: CST Caballero i Critter, czyli opony na każdą kieszeń
Od czasu pierwszych 29erów, które dobiły do bałtyckich portów minęło już sporo czasu. Dostatecznie wiele, by móc śmigać na oponach nam pasujących, a nie takich, jakie były w sklepie. Może i takie stwierdzenie jest prawdziwe w przypadku gum z delikatnym bieżnikiem nadającym się do umiarkowanie fantazyjnej jazdy, ale na pewno nie wtedy, gdy myślimy o czymś na grubsze błoto. Niestety, ale bardzo powoli się to zmienia i obok pośrednich propozycji pokroju Michelina AT z rzadka pojawiają się bardziej wyspecjalizowane lacie pokroju Mud X
Mateusz Nabiałczyk
Czytaj więcej: A może coś na wiosenne błoto? Bontrager Mud X